таку думку висловила на презентації каталогу «Бойчукізм. Проект «великого стилю» відома дослідниця українського монументалізму,зокрема, його знакового явища «бойчукізму» , доктор мистецтвознавства, професор, завідувач кафедри теорії і історії мистецтва ХДАДМ, авторка  ґрунтовного й  авторитетного дослідження «Михайло Бойчук та його учні» Людмила Соколюк ,що відбулася в «Мистецькому арсеналі» під час Книжкового ярмарку. Це вона сказала, демонструючи перед присутніми  каталог як незаперечний аргумент. І додала,щаслива дожити  до цієї миті, бо все життя досліджуючи творчість бойчукістів і стикаючись з багатьма табу і перешкодами, не думала, що побачить таку насичену, двомовну книгу, яка доноситиме до світової мистецької  спільноти неперебутню спадщину  першовідкривачів і творців національного монументального мистецтва.

Упорядниця каталогу, знана журналістка, мистецтвознавець, арт – менеджер  Валентина Клименко, представивши учасників презентації – генеральну директорку Національного культурно – мистецького та музейного комплексу  «Мистецький арсенал» Лесю Островську- Люту, доктора історичних наук, лауреата Шевченківської премії, автора книги « Бойчук  та його школа» Сергія Білоконя,мистецтвознавця Вікторію Величко і дизайнерку каталогу Уляну Биченкову ,- наголосила на двох функціях книги – науковій та візуальній. Щодо вирішення першого завдання – сумнівів не було, бо прізвища Людмили Соколюк, Сергія Білоконя,Тетяни Огаркової – авторів  статей «Школа українського монументалізму Михайла Бойчука»,»Бойчукізм на тлі доби», «Вперед  до минулого: бойчукізм у контексті європейського авангарду» – говорять самі за себе. А от створити культуру показу очима сучасного дизайнера – справа була не з легких. На щастя, молода дизайнера Уляна Биченкова блискуче справилася з цим складним творчим завданням. Каталог вийшов презентабельним, оригінальним, красивим. Його пізнавальна та естетична цінність безсумнівна. Англійська й українська мови. Органічне поєднання  рідкісного фотоілюстративного матеріалу з творами майстрів і текстами, небачені до сих пір чимало картин бойчукістів з приватних колекцій і музеїв. Три названі статті та ще три як своєрідні вкладки з ілюстраціями значно меншого розміру, ніж формат каталогу,пофарбовані під колір фресок бойчукістів, передають дух і суть їхньої творчості і подих того часу.»Фрески школи Бойчука в національній академії образотворчого мистецтва і архітектури» Остапа Ковальчука, «Хранитель стилю Охрім Кравченко» Ярослава Кравченка, «Врятовано Ярославою Музикою» Вікторії Величко разом з вищезгаданими статтями складають той науковий рівень досліджень, який на сьогодні досягнуто щодо цієї тематики в Україні.

На презентації мовилося про необхідність реставрації уцілілих фресок в НАОМА та в Одесі. Про наступальну й цілеспрямовану популяризацію творчості бойчукістів за кордоном. Про усунення постколоніальної меншовартості у ставленні до своєї національної  мистецької спадщини. Про подальший пошук і вивчення архівів митців школи..

Цікаво, що з каталогом уже ознайомилася донька Михайла Бойчука Ганна, яка мешкає в Мюнхені, на презентації схвально виступила Олена Новікова – донька учениці митця Єлизавети Підскорської. Також організатори передали примірники до Варшави, Лодзі, будуть поширювати й в інші країни.

Успіх самої масштабної виставки, про яку ми писали в газеті і на сайті і в якій інститут теж взяв участь, вдале видання каталогу – це,як підкреслила Леся Островська- Люта, результат спільних зусиль  багатьох інституцій –  музеїв, бібліотек, архівів,приватних колекціонерів, а також самовідданої, високопрофесійної  роботи кураторської групи в складі Ольги Мельник,Вікторії Величко,Ігоря Оксаметного.

Що ж, гарний приклад надихає.

Додамо, що в заході взяла участь група викладачів нашого навчального закладу разом з сином бойчукістки Марії Котляревсько  –  Михайлом Кульбакою.