вища школаДесяте число журналу «Вища школа» за  2018 рік майже повністю присвячене Київській державній академії декоративно – прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука в зв’язку з 80-літнім ювілеєм навчального закладу.

У статтях  мистецтвознавця, помічника ректора з організаційно-творчих питань  Юлії Полтавської   «Невичерпність таланту» та «Поєднані мистецтвом» під рубрикою «Візитна картка» йдеться про визначних митців – педагогів  академії – лауреатів Шевченківської премії  професора  кафедри «Художня кераміка» Петра  Печорного та професора кафедри рисунка Володимира Прядку і його дружину, заслуженого діяча мистецтв України Олену Владимирову. Авторка розповідає про творчий шлях митців, їхні найвагоміші творчі здобутки,особливості таланту кожного з них,їхнє місце в національному мистецтві.

Доцент кафедри художнього текстилю і моделювання костюма,лауреат  Всеукраїнської премії імені Катерини Білокур Галина Забашта  у своєму виступі  «Становлення спеціалізації «Художнє моделювання костюма» розповідає  про накопичений за 18 років існування спеціалізації в академії величезний  методичний і практичний досвід роботи, розроблені авторські освітні програми, спрямовані на формування спеціаліста.

В.о. ректора навчального закладу, заслужений художник України Оксана Полтавець-Гуйда в статті «Бути бойчуківцями – висока честь і відповідальність» розглядає шлях становлення і проблеми вищого навчального закладу, пропонує власне бачення іх розв’язання.

Старший викладач кафедри живопису академії Василь Копайгоренко  крізь призму творчості геніальної  мисткині  Марії Приймаченко  аналізує проблему фахового та наївного мистецтва, а також історію розвитку Лаврських художніх майстерень, де огранювала свій талант художниця.

Про «Основні засади і методи викладання на кафедрі монументально-декоративного і станкового мистецтва» розмірковують заслужений діяч мистецтв України Олена Владимирова, завідувач кафедри Олена Осадча та старший викладач Микола Данченко. А  професор кафедри художнього текстилю і моделювання костюма Мирослав Мельник пише про костюм у контексті декоративно – прикладного мистецтва і дизайну. Мистецтвознавець Вікторія Ступаченко  розглядає жанр парадного портрета в сучасних умовах на прикладі  полотна Оксани Полтавець-Гуйди «Портрет Пилипа Орлика, творця першої Конституції України». Художній текстиль у Київській академії імені Михайла Бойчука – така тема дослідження доцента кафедри художнього текстилю і моделювання костюма, кандидата мистецтвознавства Олени Майданець-Баргалевич.

Відкриваються журнал матеріалом  мистецтвознавця Андрія Яремчука  «Свято і творче змагання» -про перебіг у Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури України конкурсної програми проекту «КОД», що його ось уже 16 років поспіль на благодійних засадах здійснює виставкова компанія «КАРШЕ» під керівництвом мецената і щирого вболівальника за долю молодих мистецьких талантів Олександра Карпова.