18 березня 2021 р. за сприяння і підтримки Міністерства освіти і науки України та Національної академії наук України відбувся Всеукраїнський науково-практичний онлайн-семінар «Шкільна математична освіта і обдарованість», на якому науковці, вчителі закладів загальної середньої освіти та викладачі провідних українських університетів обговорили педагогічні проблеми розвитку обдарованості та місця математики в освіті обдарованих, презентували інноваційні методи та форми залучення обдарованих дітей і студентської молоді до дослідницької діяльності та поділилися успішними кейсами роботи з обдарованими учнями та студентами закладів вищої освіти.
У семінарі взяли участь гарант освітньо-наукової програми зі спеціальності 015- професійна освіта (теорія і методика професійної освіти) доктор пед. наук, проф., завідувач кафедри теоретичних дисциплін і професійної освіти Київської державної академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука Володимир Тименко, а також стейкхолдер цієї ОНП доктор філософських наук, директор Інституту обдарованої дитини НАПН Максим Гальченко.
«Під час роботи семінару на особливу увагу заслуговують виступи, присвячені STEАM-освіті як інноваційній формі роботи з учнівською та студентською молоддю. Зокрема, на широких можливостях поєднання дизайну та математики наголошував доктор педагогічних наук, професор, зав. кафедри Київської державної академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука Володимир Тименко («STEАM-освіта: дизайн і математика») [Електронний ресурс]: https://nupp.edu.ua/news/naukovitsya-prezentuvala-uspishni-keysi-z-vprovadzhennya-stem-osviti-v-universiteti.html
Цитати із його доповіді:
«Леонардо да Вінчі розробляв дизайн книги Луки Пачоллі про Божественну пропорцію золотого перетину і зазначав, що Золотий перетин – це Божественна пропорція, яка непідвладна людському розуму».
Сайнс-арт – це художній спосіб презентації наукових даних і винаходів, які набувають в презентації естетичну цінність. Це формотворення для тиражування творів мистецької науки або наукового мистецтва. Сайнс-арт може і повинен потужно розвиватися з використанням освітньої технології STEAM.
В.Тименко вніс пропозицію щодо заснування відділення проєктних технологій у Малій Академії Наук
Назвва відділення | Секції | Базові дисципліни |
Проєктні технології
(художнього, інженерного, комп’ютерного проектування (ІТ-проєктування) |
1. Ергодизайн
2. Етнодизайн 3. WEB-design |
Основи дизайну – це «Дизайн і технології», «Мистецтво і дизайн».
Етнодизайн (folk design) |