Прагнучи увіковічити свою ідеологію, радянська влада наповнювала міста і села України пропагандистськими скульптурами, фресками, мозаїками.
З часом стиль деяких авторів трансформувався від реалізму до формалізму. Але їм все одно доводилося балансувати між виконанням партійного замовлення і втіленням загальнолюдських сюжетів.
Величні роботи одного з художників-монументалістів Івана Литовченка нині повільно руйнуються під впливом стихії та радіації на будівлях колись молодого і квітучого, а тепер закинутого міста Прип’ять.
Безліч робіт й інших авторів минулого століття досі формують простір українських міст і сіл.
Як це — бути митцем-формалістом у тоталітарній системі та чи має монументальна спадщина Радянського союзу право на збереження у сучасній незалежній Україні?
Авторка: Надія Миколаєнко