Старший викладач кафедри рисунка
Гула
Євген Петрович
Народився 3 лютого 1945 р., с. Тисовець.
Освіта:
- У 1979 р. закінчив Київський державний художний інститут (натепер – Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури).
Педагоги з фаху – Ковтонюк І. А., Болдирєв В. С., Виродова-Готьє В. Г., Сингаївський В. І.
Живописець, графік.
Член Національної спілки художників України.
Заслужений працівник освіти України (2021).
Творчість Євгена Гули охоплює значний проміжок часу, перетинає межі двох століть та відображає контекст українського мистецтва: доби підпільної та доби незалежної України.
Для раннього періоду безперечною є реалістична домінанта, яка не обмежує себе об’єктом чи його безпосередньою формою, а радше створює оригінальні закони живописної побудови, у яких відчутно простежуються: сильна експресія, монументальна чіткість образів, барвиста палітра обраних кольорів, синкретична образність. Саме останній аспект у подальшому стане провідним у наступних мистецьких спрямуваннях автора.
Гарним прикладом цьому є твори біблійного циклу. Їхня образність віддзеркалює і актуальні сучасні світові реалії, і демонструє цікавий екуменічний підхід до сприйняття авраамічних релігій. Окремим мистецьким дослідженням, у цьому контексті, є абстрактні твори. Вони виникають у творчості автора ще у ранній періоди, маючи більш концептуальний характер з елементами колажу, і пізніше реалізуються вже у більш м'якшій живописній манері. Для неї характерним є плавна стилізація форм, холодні тони та окремі сюрреалістичні вкраплення фігуративних елементів. Одночасно розробляється і тематика національного характеру. Це великі монументальні твори, які втілюють архаїчну семіотику, як, наприклад, солярні символи, вводячи їх у синкретичний контекст історії сучасної України з її хронологією. Цим творам характерна експресивна манера виконання, яка підсилюється досконалими шрифтовими композиціями та, власне, монументальною природою творів.
Загалом мистецький доробок Євгена Гули є яскравим прикладом емоційної рефлексії на категоріальні зміни в Україні кінця ХХ – початку ХХІ століття: пошуки духовних витоків, своєрідний екуменічний погляд на християнство, синкретизм культури, експресія живоносної виразності, яскраві та чисті кольори, і домінуючий акцент текстової частини. Це уможливлює визначити суттєвий авторський внесок в українське сучасне мистецтво.
Кількість та назви всеукраїнських і персональних виставок, публікації
З 1980 р. – учасник всеукраїнських, міжнародних художніх виставок.
Персональні виставки:
- Київ – 1988, 1991, 1993, 2000, 2001, 2003, 2006, 2010, 2013, 2015, 2024, 2025 рр.
- Біла Церква – 1994 р.
- Вілінсафен, Євері /Німеччина/ – 1998 р.
- Мюнхен /Німеччина/ – 2000 рр.
- Кошалін/Польща/ – 1999, 2002, 2005 рр.
- Слупськ /Польща/ – 2002, 2005, 2007, 2009, 2011, 2013 рр.
- Твори зберігаються у державних та приватних колекціях України, Польщі, Німеччини, Франції, США, Китаю.
Публікації:
- «Художники України», творчо-біографічний альбом-довідник (1 випуск, 2001 р., 4 випуск, 2006 р., 5 випуск, 2008 р.),
- «Альбом картин художників України», Хейлундзянське художнє в-во, Китай, 2001,
- Журнали «Образотворче мистецтво» (1998, №1), «Українська культура» (1993, №5, 6), «Україна (1993, №6), «Сільські обрії» (1991, №3),
- навчальний посібник по курсу «Пластична анатомія» (КНУТД, 2007),
- навчальний посібник по курсу «Основи композиції» (КНУТД, 2012).,
- монографія «Пластична анатомія – основа рисунка (українською та англійською мовами, 335 с., 2013 р.)













































































































































