Науковий журнал «Бойчуківські студії»

 

Київської державної академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука

Науковий журнал «Бойчуківські студії» приймає оригінальні дослідницькі статті з акцентом на поглиблене вивчення, репрезентацію національної культури та мистецтва.

Метою журналу є активізація наукових досліджень в галузі мистецтвознавства і культурології, надання науковій спільноті результатів актуальних досліджень проблематики українського мистецтва та культури в контексті історичного та сучасного часу, національного, європейського та світового художнього процесу.

Завдання журналу: сприяння розвитку мистецтвознавства і культурології; введення в науковий обіг нового фактологічного матеріалу, джерел, популяризація наукових здобутків, підвищення якості досліджень, всебічний розвиток співробітництва у цих галузях науки.

Рецензований журнал відкритого доступу публікує наукові статті міждисциплінарного характеру, які раніше не були надруковані. Статті зараховуються за спеціальностями – 023 («образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація»), 26.00.01 («теорія та історія культури), 034 («культурологія»), 022 («дизайн»), 027 (музеєзнавство, пам’яткознавство).

Для публікації статей використовується безперервна модель, що обумовлює – отримання тексту, рецензування, редагування, підготовка до розміщення на сторінці конкретного номеру журналу у «відкритому доступі» остаточної версії статті в форматі PDF, порядок її цитування визначається присвоєним DOI. Безперервна модель забезпечує швидке оприлюднення перевірених досліджень, що є корисним для науковців, молодих учених, зацікавлених читачів, а також його цитування в нових матеріалах дослідників.

Журнал публікує статті, присвячені актуальним проблемам історії та сучасним тенденціям української культури і мистецтва, національній мистецькій спадщині, сакральному мистецтву, новаторським та експериментальним підходам у творчості, мистецьким школам, зокрема бойчукізму, експертизі творів та пам’яток мистецтва, інтеграції українських митців у світі, українській діаспорі, а також рецензії на індивідуальні та колективні видання, бібліографічні огляди, огляди виставок, творчих проєктів.

Публікації статей в журналі безкоштовні.

 

Порядок прийняття до розгляду статей

Подані до редакційної колегії статті проходять процедуру наукової експертизи  - подвійне сліпе рецензування, що здійснюється членами редколегії та незалежними експертами у відповідних галузях. За результатами рецензування та перевірки статті на унікальність за допомогою програмного забезпечення («UNICHECK»), що повинна бути не менше 80 %, ухвалюється рішення про: прийняття статті до друку, її доопрацювання чи відмову у публікації. Редакція не приймає статті, які не становлять загального інтересу та не містять перспективних висновків у контексті сучасного мистецтвознавства і культурології.

Допускається співавторство не більше трьох осіб.

 

Форма рецензії

Журнал використовує Систему керування публікацією журналів Open Journal System для забезпечення контролю за поданням матеріалів і процесом рецензування.

Вимоги до подання та оформлення статей

 

Рекомендована структура статті


УДК
(класифікаційний індекс Універсальної десяткової класифікації)

Ім’я та прізвище автора (ів) (транслітерація)

Інформація про автора (авторів): науковий ступінь, учене звання, посада, назва, адреса організації, електронна пошта одного або усіх авторів, контактний телефон

 

ORCID ID (ідентифікатор автора, який генерується за посиланням: https://orcid.org/register)

Заголовок статті  (14 пт, напівжирний шрифт, прописні літери, абзац без відступів першого рядка, вирівнювання по центру).

 

Анотація/ Abstract (200-300 слів – підсумовує статтю) – анотація повинна містити короткий зміст статті. Структура анотації має представляти логіку викладення результатів дослідження для подальшого визначення доцільності звернення до повного тексту статті.

 

Ключові слова (5-7 слів, подані за абеткою) українською та англійською мовами (оригінальними).

 

Постановка проблеми – розкриття сутності і стану наукової проблеми у загальному вигляді, її теоретичної та (або) практичної значущості, зв’язок із важливими науковими чи практичними завданнями; зазначити актуальність дослідження.

 

Огляд літератури – аналіз досліджень, дотичних до тематики статті, і на які спирається автор (з обов’язковим вказанням використаних в аналізі джерел інформації).

 

Мета статті – опис головної ідеї публікації: чим відрізняється, доповнює та поглиблює вже відомі підходи, які нові факти, закономірності висвітлює.

 

Виклад основного матеріалу – основний матеріал дослідження з повним обґрунтуванням отриманих наукових результатів.

 

Висновки – мають повно і конкретно відображати результати досліджень, відповідати меті та назві статті, дослівне дублювання з анотації неприпустиме. Важливо вказати перспективи подальших досліджень обраної теми.

 

Список літератури – формується за алфавитом

 

Транслітерований список літератури

 

Вимоги до оформлення тексту статей.

 

При наборі тексту дотримуватися наступних норм:

 

- пробіл обов’язково потрібно ставити:

  • після, а не до таких розділових знаків як , . ; : ! ? ..., а також закриваючої дужки, закриваючих «лапок»;
  • до, а не після відкриваючої дужки, відкриваючих «лапок» і трикрапки на початку речення;
  • до і після довгого тире.

 

  • розрізняти тире (-) та дефіс (-). Дефіс – це знак, що зʼєднує частини складних слів. Під час друку має позначення маленької горизонтальної рисочки (-) та не відокремлюється пробілами від слів. Тире – це розділовий знак, що вживається для позначення прямої мови, пауз, перед це (це є), оце, то, ось (це) значить. Тире у тексті обовʼязково з обох боків відділяють пробілами;

 

  • відділяти нерозривним пробілом ініціали та прізвище (В. А. Лавренов), скорочення після переліків (типу і т. п., і т. д.), перед іменами та прізвищами (п. Наталка, ім. В. Винниченка), перед географічними назвами (м. Чернівці, с. Моринці, р. Золота Липа);

 

  • Нерозривний дефіс ставиться:
  • у граматичних закінченнях, з’єднаних з цифрами через дефіс (3-й, 11-го, 378-му);
  • у скороченнях типу 80-ті, 2-го, школа І-ІІІ ступенів;
  • скорочення типу 80-ті, 2-го друкувати через нерозривний дефіс (одночасне натискання клавіш Ctri-Shift+Дефіс);

 

  • лапки використовувати парні («…», “…”);

 

  • апостроф має виглядати так – ’ ;

 

  • дати подавати через тире без пробілів. Перед скороченнями р., рр., ст. ставити нерозривний пробіл. Якщо дати наводити в дужках, то «рр.» не писати (1861 р., 1945-1947 рр., (1945-1947), XV-XVII ст.). У сполученнях на десятиліть між датами ставити тире з пробілами: 40-х - 50-х рр., 1940-х - 60-х рр. Роки, що не збіг календарними, подавати через похилу риску (1997/98 навчальний рік; 2012/13 бюджетний рік);

 

  • часові та числові інтервали оформляти через тире без пробілів (липень-серпень; 36-44);

 

Редколегія приймає статті обсягом від 20-22 тис. знаків (0,5 др. арк) до 40 тис. знаків (1 др. арк) з пробілами, включно зі списком використаних джерел та літератури (+References), поданої за алфавітом.

 

Рукопис подається у вигляді документа MS WORD із розширенням *.rtf або * .doc. Назва файлу пишеться латиницею: Vakylenko I.doc, Vakylenko I.rtf

 

Розміри основного тексту: формат сторінки – А4, гарнітура шрифта – Times New Roman, кегль 14, міжрядковий інтервал – 1,5. Параметри сторінки: всі поля – 2 см, без колонтитулів і нумерації. Переноси слів не допускаються. Параметри абзацу: вирівнювання – за шириною, відступ першого рядка – 1, 25 см, міжрядковий інтервал – 1,5 см. Автоматична нумерація сторінок не ставиться.

 

Забороняється використання джерел, опублікованих російською мовою, а також джерел іншими мовами, у разі, якщо вони опубліковані на території країн-агресорів (росія, білорусь).

Посилання

Цитати в тексті подаються мовою статті, архівні та рукописні джерела – мовою оригіналу, назви видань – мовою оригіналу.

Посилання на літературу в тексті подаються в круглих дужках, стиль оформлення (Harvard Referencing Style). Приклад: (Костюкова 2022, 86).

Список літератури подається після тексту в алфавітному порядку з повною інформацією про джерело. Список літератури містить лише ті джерела, на які є посилання в тексті.

У списку літератури повинні бути джерела з проблематики, що є основними, так і найновіші матеріали.

 

Рисунки пронумеровані і підписані (шрифт Times New Roman 10) надсилаються окремим файлом кожен (називаються прізвищем автора статті: Petrov 1.jpg, Petrov 2.jpg і т.д.), додається  список творів, що містить опис (автор, назва твору, матеріал, розмір, рік). (твори, фотографії – формат JPG, 600 dpi чорно-білі, 300 dpi - кольорові).

 

Посилання на ілюстрації у тексті статті наводяться у круглих дужках: (рис. 1), (рис. 2) і т. д.

Правила бібліографічного опису використаних джерел

Стаття в періодичному виданні

Мандра Н. Історична динаміка мистецтвознавчих понять кінця ХІХ — початку ХХ століття в Україні. Художня культура. Актуальні проблеми. 2020.
№ 16 (1). С. 23-30. DOI: https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205234

Yur M. V. Discourse «Academic — experimental»: theory and practice. Сучасне мистецтво. 2022. № 18. С. 211–220. DOI: https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269731

У колективній монографії

Авраменко О. Зміни парадигми функціонування образотворчого мистецтва.  Нариси з історії образотворчого мистецтва України ХХ ст. / Редкол.: В. Сидоренко (голова) та ін.; ІПСМ АМУ. В 2-х кн. К.: Інтертехнологія, 2006. Кн. 2. С. 193–239.

У багатотомному виданні

Затенацький Я. Т. Г. Шевченко. Історія українського мистецтва: У 6 т. Т. 4. Кн. 1, Київ, 1969. С. 148–171.

В Інтернет-виданні

Зарецький Олексій: Шістдесятництво // Майдан. 2013. 10 березня / URL: http://maidan.org.ua/2013/03/oleksij-zaretskyj-shistdesyatnytstvo/  (дата звернення 04.05.2019).

Книжка

Антонович Д. Українське мистецтво: конспективний історичний нарис. Прага-Берлін: Видавництво «Нова Україна», 1923. 12 с.

Юр М.В. Метамодель українського живопису: монографія. Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2019. 428 с.

Дисертація

 

Афоніна О. Культурний код і «подвійне кодування» в мистецтві / Дис. д-ра наук :  26.00.01 «Теорія та історія культури (мистецтвознавство»  / Київ, 2018. 445 с.

 

Автореферат

 

Базалук О. О. Екзистенціально-філософський аналіз феномену життя в західноєвропейській філософії кінця ХIХ – першої половини ХХ ст.: автореф. на здобут… докт. філос. наук : 09.00.05 «Історія філософії»  / Дніпропетровськ, 2007. 38 с.

 

Стаття в енциклопедії, енциклопедичному словнику

 

Юр М. В. Катерина // Шевченківська енциклопедія: в 6 т. / НАН України, Ін-т л-ри ім. Т. Г. Шевченка; редкол.: М. Г. Жулинський (гол.) [та ін.]. К., 2013. Т. 3.: I–Л. С. 299–300.

 

Конвенціоналізм // Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (голова редкол.) та ін. ; Л. В. Озадовська, Н. П. Поліщук (наук. ред.) ; І. О. Покаржевська (худож. оформл.). Київ : Абрис, 2002. С. 292–293.

 

Альбом

 

Автопортрети Тараса Шевченка: [Альбом] / Упоряд. і авт. вступ. ст. Л.В.Владич]. К.: Мистецтво, 1973. 79 с. : іл.

Асєєва Н. Історія побутування поняття «імпресіонізм» на терені вітчизняної художньої культури. Імпресіонізм і Україна: Альбом / Авт. проєкту А. Мельник, авт. ст. Н. Асєєва, О. Денисенко, О. Жбанкова. К.: ПФ «Галерея», 2011. С.9-14.

 

Каталог

 

Бойчук і бойчукісти, бойчукізм: Монументальне мистецтво. Живопис. Графіка. Книга. Декоративно-ужиткове мистецтво. Фотографія. Документи : каталог виставки [авт. тексту та упоряд. каталогу О. Ріпко та Н. Присталенко].  Львів : Ред.-вид. відділ обл. упр. по пресі, 1991. 88 с.: іл.

 

Газета

 

Когородський Р. Біль і любов Веніаміна Кушніра / газ. Українська мова і література. Київ, 2003. №39–40. С. 34–35.

 

Інтерв’ю

 

Інтерв’ю Л. Медвідя на відкриті виставки / URL: http://h.ua/story/201388/ (дата звернення 04.05.2019).

 

Архівні джерела

 

Лист А. Горської  до Г.  Синиці. [Чернетка]. 1967. Особовий архів А. О. Горської // ЦДАМЛМ. Ф. № 1165. Оп. 1. Спр. № 54. Арк.1–2.

 

References подається за вимогами міжнародного стилю оформлення наукових публікацій APA. Транслітерація україномовних праць — http://ukrlit.org/transliteratsiia

Popovych, Myroslav. Narysy z istorii kultury Ukrainy [Essay on the History of Culture of
Ukraine]. Kyiv: Art-Ek, 1998  [in Ukrainian].