Кафедру монументального і станкового живопису було створено на базі відділення художнього розпису Київського художньо-промислового технікуму у 1989 році. У липні 2000 року перший набір до Київського державного інституту декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука. У 2005 році відбувся перший захист дипломів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» на відділенні «Сакральне мистецтво».
Натепер кафедра охоплює два напрями підготовки студентів: станковий живопис і монументально-декоративне мистецтво.
Концепція діяльності кафедри передбачає реалізацію програми збереження, дослідження і розвитку національної культурної і духовної спадщини, осмислення ідентичності й унікальності українського мистецтва, вивчення його художньо-символічної мови як підґрунтя до подальшого розвитку сучасного мистецького процесу. Одним із головних завдань кафедри є відродження і вивчення мистецької спадщини видатного українського художника-монументаліста Михайла Бойчука, який в основу педагогічної діяльності закладав принцип синтезу світового сучасного мистецтва з культурним надбанням попередніх історичних епох, на українському ґрунті відроджував візантійське мистецтво, орієнтуючись на українську народну культуру, зокрема народну ікону і картину.
Викладання на кафедрі базується на методичних засадах і методах викладання, впроваджених на початку XX століття патроном Академії Михайлом Бойчуком. Для вдосконалення системи навчального процесу і фахової підготовки художників-монументалістів та іконописців педагогічні принципи на кафедрі охоплюють три методики викладання: образотворчий, реконструктивний і синтетичний. Образотворчий метод викладання базується на академічному підході до вивчення натури і є початковою підготовчою базою, тобто першою сходинкою становлення художника. В основі реконструктивного методу викладання – вивчення натури під впливом різних культур. Цей метод полягає в аналітичному мисленні під час роботи над натурою або творчими композиціями. Для цього студентам пропонується відрисовувати оригінальні і типові зразки декоративного і монументального мистецтва різних художніх стилів, аналізуючи найхарактерніші стилістичні та художньо-образні особливості мистецтва різних культур. Найвищий щабель, на якому розкривається творчий потенціал молодого художника, формується власний стиль і манера виконання, полягає у синтетичному методі викладання. Для позитивного результату в синтезуванні особлива увага приділяється композиційному мисленню.
Важливим принципом викладання на кафедрі є становлення універсального художника, який здатний працювати у різноманітних художніх техніках і технологіях мистецтва, вивчаючи, зокрема, властивості сучасних матеріалів. Здобувачі кафедри знайомляться з давніми техніками фрески, воскового живопису (енкаустики), мозаїки, вітража, гарячої емалі, поліхромної пластики, художньої кераміки, витинанки, петриківського розпису, альфрейного живопису, живопису по шовку (холодної і гарячої технології батика), живопису епохи українського бароко тощо. Крім освоєння класичних технологій студенти вивчають базові принципи роботи із сучасними технологіями (акрил, KEIM, вітраж Тіффані, монументальні емалі тощо). Оволодіння практичними навичками роботи з матеріалом значно розширює творчий і технічний потенціал здобувачів та дає змогу у майбутньому працювати у багатьох галузях образотворчого мистецтва.
Отже, викладання на кафедрі засновується на таких принципах:
- вивченні національної культурно-духовної спадщини;
- розвиткові композиційного та аналітичного мислення;
- універсалізмі, який передбачає оволодіння різноманітними техніками і технологіями монументального і сакрального мистецтва, живопису.
Випускники кафедри монументального і станкового живопису працюють за фахом як художники-монументалісти (настінні розписи інтер’єрів та екстер’єрів громадських і культових споруд у таких техніках: фреска, сграфіто, енкаустика, олійний та акриловий живопис; оздоблення інтер’єрів та екстер’єрів у таких техніках: вітраж, мозаїка, кераміка, текстиль тощо; сучасні мистецькі практики у міському середовищі, зокрема стрітарт, мурал тощо), живописці (станковий і монументальний живопис), іконописці (церковний живопис, іконопис; поліхромія храмів), реставратори.
Із першого курсу навчання студенти беруть участь у спільних творчих проєктах, конкурсах, виставках та конференціях, залучаються до створення монументальних розписів із викладачами кафедри, що сприяє їх активному формуванню і становленню у професійному мистецькому середовищі.
На кафедрі працюють відомі в Україні досвідчені митці-педагоги.








































































































































